قالیشویی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

قالیشویی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

  • ۰
  • ۰

تداخل و قاطی شدن رنگ فرش چه زمانی اتفاق میافتد ؟

فرش بافی فرش های دستباف ایران یکی از زیباترین مزین کننده ها و کفپوش های دنیا به شمار می آید. هنگامی که شما یک فرش فوق العاده با قیمتی بالا تهیه میکنید میبایست آن را تمیز و به خوبی نگهداری کنید

از هنرهای ویژه ی ایرانیان است که از دیر باز تا به اکنون این هنر طرفداران زیادی داشته است. فرش دستباف هنر ظریف دستان هنرمند بافندگان در جای جای میهن عزیزمان است. این هنرمندان زحمت کش حتی نخ های فرش را هم خودشان تولید می کنند. رنگ آمیزی نخ ها هم به صورت طبیعی و با استفاده از مواد طبیعی و با زحمت فراوان انجام می شود. از آنجا که همه این پروسه کاملا طبیعی و بدون استفاده از هر گونه مواد شیمیایی است ممکن است که رنگ ها بر اثر شستشوی نامناسب فرش در قالیشویی و یا استفاده از آب گرم در شستشوی فرش و یا مواد شیمیایی نامناسب پخش شوند. این را اصطلاحا تداخل و قاطی شدن رنگ فرش می گویند.

قاطی شدن رنگ فرش دستباف

همان طور که گفتیم استفاده از مواد کاملا طبیعی و پروسه کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی در روند تولید و رنگ آمیزی نخ های فرش دستباف ممکن است باعث شود که بر اثر شستشوی فرش نامناسب شاهد قاطی شدن رنگ فرش دستباف باشیم. که این امر اگر چه اصلا خوشایند به نظر نمی رسد اما حداقل این نوید را می دهد که فرش دستباف شما کاملا از مواد طبیعی ساخته شده است و فرش دستباف کاملا اصل و اصیل ایرانی است.

قاطی شدن رنگ فرش ماشینی

هر چند که بیشتر انتظار می رود که فقط فرش دستباف دچار قاطی شدن رنگ شود اما رنگ فرش ماشینی هم ممکن است قاطی شود.

این قاطی شدن رنگ ممکن است بر اثر استفاده از مواد رنگی با ثبات پایین و عدم استفاده از پایدار کننده های رنگ باشد و یا ممکن است

به خاطر استفاده از جنس نا مناسب نخ باشد که رنگ را به خوبی به خودش نگرفته است.

استفاده از آب گرم حین شستشوی فرش نیز یکی از عوامل مهمی است که می تواند سبب تداخل و قاطی شدن رنگ فرش شود.

همچنین استفاده از مواد شیمیایی قوی و شوینده های شیمیایی روی فرش نیز می تواند باعث پخش شدن رنگ فرش شود و چهره ی نامناسبی را برای فرش شما به وجود آورد. این اتفاق در فرش های دستبافی که از متریال و مواد اولیه درجه یک تهیه شده باشند بسیار نادر است و کمتر اتفاق می افتد که رنگ فرش ماشینی دچار پخش شدگی و تداخل شود.

پس یکی از راه های مقابله با چنین اتفاقاتی انتخاب و خرید فرش ماشینی با متریال و مواد اولیه با کیفیت و مناسب است، مسلما فرش های ماشینی ارزان قیمت هیچ تضمینی برای پخش شدن رنگ فرش را به عهده نخواهند گرفت چرا که از مواد اولیه محصول خود مطلع هستند.

بر طرف کردن مشکل قاطی شدن رنگ فرش

زمانی که فرش شما به دلیل استفاده نامناسب و بد رفتاری شما با فرش دچار قاطی شدن رنگ و پخش شدن رنگ ها با هم می شود.

احتمالا خیلی نگران و پریشان می شوید و می خواهید سریعا رنگ ها را با مواد شوینده و آب تمیز کنید.

اما پیشنهاد قالیشویی جنوب تهران به شما این است که این کار را نکنید.

اگر در حال شستشوی فرش خود با آب گرم بودید و این اتفاق افتاد دست نگه دارید و آب سرد روی فرش بریزید تا بیش از این رنگ ها پخش نشود و خیلی سریع با یک قالیشویی خوب نظیر قالیشویی شمال تهران تماس بگیرید و مشکل خود را بگویید تا در اسرع وقت کارشناسان فرش خود را اعزام کنند.

کارشناسان با بررسی فرش شما جنس و رنگ فرش شما نوع آسیب دیدگی را تشخیص داده و پخش شدگی را بر طرف کنند و در صورت لزوم پخش شدگی رنگ فرش شما در کارگاه های قلم زنی فرش خیلی ظریف و به طور کامل بر طرف شود.

در صورت مواجه تداخل رنگ در فرش دستبافت و مشاهده لکه آشکار روی آن قبل از شستشو آن را به قالیشویی مجهز و حرفه ای و معتبری از جمله قالیشویی شرق تهران بسپارید تا فرشتان حفظ و تمیز شود.
اگر قصد دارید فرش را در منزل شستشو دهید پیشنهاد قالیشویی غرب تهران این است که ابتدا در قسمتی کوچکی از آن امتحان کنید که رنگ میدهد یا خیر.

یک تکه پنبه یا گوش پاک کن برداشته و آن را در آب ولرم فرو کرده و روی فرش بکشید پس از مدت ۱۰ ثانیه که پنبه مرطوب را مالش دادید ببینید آیا فرش رنگ پس میدهد؟(این امتحان را روی چند قسمت رنگی فرش انجام دهید)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی