قالیشویی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

قالیشویی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

  • ۰
  • ۰

پرداخت فرش دستباف

پرداخت فرش چیست؟ چرا بعضی از فرشهای دستباف پس از قالیشویی و شستشوی فرش کج می شوند؟ علت تغییر شکل نقوش و طرح های فرش دستباف پس از قالیشویی چیست؟

فرش های دستباف، پس از خاتمه بافت و جداکردن فرش از دار قالی بافی، برای زدودن خرده ها و تکه نخ های باقی مانده در تار و پود و پرز آن، فرش را پرداخت می کنند. 

اگر فرش دستبافت پس از بافت  را دیده باشید حتما متوجه شده اید که نقوش و طرح فرش پیدا نیست. و فرش جلوه و زیبایی چندانی ندارید نخ های فرش نامنظم و شلخته وار است. برای این منظور نخ های فرش را می چینند و یک دست می کنند به این عمل  پرداخت فرش گفته می شود.

پس از اولین قالیشویی و شستشوی فرش با آب،گره ها و نامنظمی های فرش نمایان می شود. و این امر می توانید حرفه ای بودن یا آماتور بودن قالیبافان را نمایان کند. هرچه فرش گره های تمیز تر و منظم تری داشته باشد. فرش با ارزش تر است.

 برای انجام پرداخت ساده یا نقش برجسته می توانید به قالیشویی مراجعه کنید و از خدمات پرداخت فرش استفاده کنید.

یکی از نگرانی هایی که برای همه پیش می آید این است که اگر فرش منزل مان به مرور زمان دچار کثیفی و آلودگی شد و آن طراورت و سر زندگی و زیبایی اولیه خود را از دست داد چه کاری از دست ما بر می آید؟به ویژه اگر فرش را بشوییم و فرچه ها و تی ها و مواد شوینده حسابی از خجالت زیبایی و تازگی فرش مان در می آیند. آیا در این زمان کسی یا چیزی هست که به داد فرش مان برسد و زیبایی اولیه آن را بار دیگر برایمان به ارمغان بیاورد. باید بگویم که مژده مژده نگران نباشید! پرداخت فرش چاره کار شماست که اینکار در قالیشویی پونک انجام می گیرد. ممکن است که اصطلاح پرداخت فرش به گوش تان خورده باشد اما ندانید که پرداخت چیست و چه کاربردی در قالیشویی ها دارد.

کارهایی که در پرداخت فرش دستباف در قالیشویی پاسداران انجام می شود:

در واقع پرداخت عبارت است از بریدن یک لایه بسیار نازک از سطح فرش که در نتیجه آن لایه بالایی فرش که دچار آسیب و کهنگی شده است برداشته می شود.

پرداخت فرش دستباف و ماشینی هم فرقی ندارد و در دو حالت یک لایه از روی فرش برداشته می شود اما پرداخت برای فرش دستباف با ظرافت بیشتری انجام  می شود تا به لایه های زیرین فرش آسیبی وارد نشود.

پرداخت فرش که در قالیشویی های کهنه کار و پس از شستشوی فرش انجام می شود باعث می شود که فرش علاوه بر تمیزی، درخشان تر و با طراوت تر و مثل روز اول نو به نظر بیاید چون لایه های زیرین فرش در طول زمان کثیف نمی شوند و با بریدن روی آن قسمت زیرین که در واقع نو است بیرون می آید.

و باعث می شود که فرش نو و تازه به نظر برسد.

البته باید بدانید که بهتر است که پرداخت فرش را برای فرش هایی که تازه خریداری کرده اید انجام ندهید و برای فرش های قدیمی تر انجام دهید. چرا که پرداخت در واقع باعث می شود که فرش کمی نازک تر شود و اگر بخواهید این روند را برای هر بار شستشوی فرش انجام دهید به مرور فرش تان نازک و نازک تر شده و دیگر چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی