قالیشویی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

قالیشویی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

مطالب در مورد قالیشویی و شستشو قالی

  • ۰
  • ۰

چگونه یک قالیشویی مجاز پیدا کنیم؟

نکته ای که در ابتدای انتخاب یک قالیشویی باید به آن توجه کرد مجاز بودن یک قالیشویی است. قبل از اقدام برای سپردن فرش نفیس خود به قالیشویی اطمینان یابید که قالیشویی مورد نظر مجاز است وعضواتحادیه قالیشویی میباشد یا خیر.

اولین راه بررسی سایت اتحادیه قالیشویان شهرتان است. می توانید با تماس از اتحادیه درخصوص کیفیت و شکایت های ثبت شده آن ها سوالاتی کنید. به هرحال شوخی نیست. شما قرار است که فرش چند میلیونی و گران خود را به آنها بسپارید، پس خیلی برایتان مهم است که حتما یکی از بهترین ها در این زمینه  را پیدا کنید. همچنین در سایت اتحادیه، قیمت های مصوب قرار داده شده است.قالیشوییبا مجوز رسمی شروع بکار کرده است و شما می توانید رسمی بودن مجوز آن را از اتحادیه درخواست کنید.

با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز، در روزهای آینده ترافیک کاری قالیشویان آغاز خواهد شد، ازاین‌رو بعضی از شرکت‌های غیرمجاز با تبلیغات و انداختن تراکت یا کارت خود در منازل و با نوشتن جملاتی مانند «عضو رسمی اتحادیه» و «شماره ثبت... » مردم را فریب می‌دهند.

ممکن است این تبلیغات دروغ باشد، اما برخی از مردم به آنها اعتماد می‌کنند، ازاین‌رو مشتریان می‌توانند آدرس و شماره تلفن قالیشویان مجاز را از راهنمای همشهری یا تلفن گویای ۱۱۸ و یا مراجعه به سایت اتحادیه دریافت کنند، چراکه دریافت خسارت تنها از قالیشویان مجاز امکانپذیر است. بنابراین اگر آسیبی به فرش وارد شود، فقط قالیشویی‌های مجاز از جمله قالیشویی پاسداران که مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی دارد این خسارت را قبول می‌کنند و به تعهدات خود جامعه ععمل بپوشاند و در برابر هرگونه آسیب پاسخگوی مشتریان است .باید توجه داشته باشید که اتحادیه نیز هیچ ابزاری برای رسیدگی به شکایت‌های واحدهای غیرمجاز ندارد، به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنم تا آنجا که امکان دارد از مراجعه به واحدهایی که دارای پروانه کسب نیستند اجتناب کنند.
همچنین افرادی که قالی خود را برای شست‌وشو به قالیشویان تحویل می‌دهند هنگام تحویل دادن قالی این نکته را در نظر داشته باشند که این فرد از سوی قالیشویی آمده باشد و از قبل، با شرکت هماهنگ کرده باشد.

کدام قالیشویی برای شستن فرش‌ها و قالی‌هایمان مناسب و قابل اعتماد است و فرش‌ها و قالی‌های گران قیمت‌مان را به کدام قالیشویی بسپاریم تا در عین تمیز شدن، خراب نشوند. اینها مهمترین سوالاتی است که زمانی که تصمیم به شستن قالی های خاطرانگیزمان میکنیم باید جوابی در خور برای آن پیدا کنیم.

چنانچه نام قالیشویی انتخابی شما از جمله قالیشویی ونک، در بین لیست اسامی قالیشویان مورد تایید و مجاز آن اتحادیه وجود داشت، می توان گفت ۵۰ درصد کار انجام شده است و باقی موارد به دقت انتخاب شما بستگی دارد. اما چنانچه نام آن قالیشویی را در فهرست اسامی اتحادیه ندیدید! آن قالیشویی را برای شست و شوی فرش های خود انتخاب نکرده و دوباره به جست و جو بپردازید تا گزینه ی مناسبی را بیابید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی